Header NuffNang

Thursday 22 November 2012

Macam Ner Kecilkan Pori di Wajah Mulus ???


Kawan : "Ehh, nampak la liang pori kat muka ko..."
Aku : "A'aa kan..memang nampak pun, macam ner ehh nak kecilkan atau kalau boleh hilangkan terus liang2 yang ade kat muka ni??"

haaa...giteww pulak soalan aku kan..sememangnya aku tidak suka melihat liang pori2 ku setiap hari berapa kali 1 hari ngadap tuuu kan

terus aku tanya pak encik google macam manakah caranya...memang payah woo nak hilangkan kot..jom aku share ngan uolls


Tips untuk mengecilkan liang pori supaya ia kurang kelihatan.


Mulakan dengan penjagaan selepas mencuci wajah. Selepas selesai mencuci wajah,
liang pori akan terbuka untuk seketika.
Pada waktu ini, sapukan penyegar (toner) pada wajah menggunakan tisu muka.
Pilih penyegar yang berunsurkan ’sejuk’ atau yang bertindak sebagai pengecil liang roma (pore minimizer). Kebiasaannya, penyegar yang berasaskan mentimun adalah penyegar yang terbaik.
ade jugak pak encik google kata guna toner yang berunsurkan hydration...bertujuan untuk melembap
Aku dah ade toner yang hydration, siap 1 set untuk hydration care series...ok boleh guna..harap dapat la menyelesaikan masalah aku


Kemudian, ’scrub’ muka. Pastikan anda ’scrub’ muka anda 2 atau 3 kali seminggu.
Ini untuk membuang sel-sel kulit mati bagi mengelakkan ia berkumpul
dan menjadi jerawat atau jeragat pada wajah kita.
Pemilihan ’scrub’ juga amat penting.
 Aku pun dah ade scrub yang elken nyer...settle masalah iaitu Special Care Facial Exfoliator


masa terbaik untuk melakukan ’scrub’ muka adalah pada waktu pagi selepas anda bangun dari tidur.
Jadi, pada waktu ini, anda bukan mencuci muka menggunakan pencuci muka, sebaliknya menggunakan ’scrub’.


Setelah wajah anda dibersihkan dengan ’scrub’, pakai ‘topeng’ wajah untuk bertindak sebagai pengecil liang roma setelah melakukan ’scrubbing’. Aku menggunakan face mask (topeng muka) dari elken juga iaitu Yuki Care Series...


Ia bertindak sebagai pengecil liang roma yang mempunyai boleh melembap. Ia juga bertindak sebagai pencuci muka dan juga ‘mask’. Pakai selama 15-20 minit dan kemudian bilas. Setelah pemakaian produk ini, anda akan merasakan kulit anda lebih halus dan liang roma semakin kecil...insyaallah


sebagai tambahan untuk mengecilkan liang pori2, aku menggunakan Eternal Beauty Elken...urutkan ke seluruh wajah bersama Massaging Pack selama 10 minit sahaja (sekali sehari), tak boleh lebih dari itu...


 ni tips tradisional lak :
sekali skala..
korang boleh gantikan kiub ais sbg toner..
kiub ais pon kecikkan pori tau..selain tu boleh lambatkan muka berminyak :)
 jom cuba...nanti aku akan post dan share produk skin care yang aku pakai...

No comments:

Post a Comment