Header NuffNang

Thursday 12 July 2012

Berjimba-Jimba Cari Pasal @ Jalan TAR


Al-kisahnya 11 Jun semalam aku cuti..ermm cuti sebab pergi Jalan TAR, kat sini memang tersangat ramai nyer orang kalau weekend...buat penat jer kalau jalan time weekend nak cari kain ke ape...so, untuk menyenangkan urusan sebegini kena la pergi time orang keje, baru aman dunia..baru terasa ini dunia ana yang punyer....muahahahaha :-)


Aku, kak zu ngan kak ana memboloskan diri untuk berjimba2 kat KL...kalau ikutkan sume member nak ajak cuti...tapi tak bolehlaa..nanti takder pulak orang kat opis...seawal jam 9.30 pagi kitorang gerak. Lokasi pertama kami menuju ke Jakel, bangunan 5 tingkat, dipenuhi dengan berbagai kelengkapan, harga of coz la yuolls pun dah sedia maklum kot...layan jer laa. Aku dah niat elok2 ni tak nak beli kain kat Jakel...taknak taknak!!!! katakan taknak!!! ermm boleh percaya ke ngan aku ni pun tak tahu laaa...

Jom layan gambar2 kami....

bangunan Jakel kat Jalan TAR..nampak tak promo MEGA SALE 70%...ni untuk memikat hati orang jerrr



kalau patung ni pakai baju aper pun nampak cantik..tengok la body yuollss...



kain songket pun cantik2...tengok harga pengsan makkk

 sekarang trend corak macam ni la pulak....hati aku berkenan giler tapi niat aku tetap TAK NAK

yang ni pun cantik jugak..harga pun mestilah cantik lagi menawan...

akhirnya kak ana berkenan kain ni...tengah membuat rundingan harga ngan salesgirl nih...siap panggil manager nak mintak kurang

 sebab aku berkenan giler ngan kain nih, akak jakel pun pakaikan aku macam ni..tapi tak serupa patung laa, tak beli pun tak per, macam ni dah okeh sangat...nanti balik teringat2 pulak

ni pun ada lagi sume corak macam nih..kain parsley washable

nih sume hasil tangkapan kak zu ngan kak ana...aku??? haaa aku berjaya menyekat diri nih

 kira jangan tak kira akak....

amboi meriah ko akak2 kita nih membeli....

nih sebab berbelanja lebih dapat la isi borang untuk cabutan bertuah....

ni pulak kitorang naik ke bahagian langsir....yang ni mahal rm58 per meter...aiyooo pengsan lagi makkk

yang ni pun yang mahal jugak, ade kain untuk langsir rm7.50 per meter..tapi tak ambik pulak gambar

yang ni langsir english style....

Okeh, dah settle kain langsir kitorang turun nak keluar dari Jakel la pulak..dah berjam2 kat sini aje...tapi sebelum tu yuolls tengok gambar di bawah yerr....

 :-)



 :-)



tadaaaaa.....aku beli kain ni. oopsss ssyhhhhh, jangan bising2 tau...satu je aku rembat..takut balik tak lena tido..auwwww..tadi iye2 jer kan cakap TAK NAK!!!

ceria jer colour kain dia n soft....ni yang last and then kitorang kuar dari sini....

Lokasi seterusnya....ARIANI, aduhhhhh sale jugak tak habis2 lagi. Sale Ariani sampai 15 July nih...jom beli tudung pulak

 Ariani nih depan kedai Jakel jer...lepas dah dapat kain cari pulak tudung nyerr...


nampak tak?? SALE SALE & SALE lagik.....

Lepas shopping2...perut pun dah lapar...jom kita cari makan pulak...petang tuh kitorang makan nasi beriani kat restoran kat jalan TAR tuh....sedapp...licin aku makan, kat sini memang famous air mangga dia...


Itu jer laa aktiviti berjimba2 cari pasal pada hari cuti semalam....minggu depan dah nak puasa...kalau yuolls nak cari kain ke ape ke elok la pergi sekarang. Nanti puasa penat nak jalan ngan ramai orang pulak tuh..


No comments:

Post a Comment