Header NuffNang

Wednesday 10 October 2012

Kotornya Air Kita!!!


Lihatlah!!! Betapa kotornya air yang keluar dari pre-filter (ini bukan buat2 cerita, tapi hakikatnya)

Apa anda fikir kalau air yang dari rumah kita macam ni? Eee! Kotornya begitulah hakikatnya jika anda tidak menggunakan penapis di rumah anda. Sanggupkah anda meminumnya? Ini baru di Pre-Filter sahaja. Menurut kajian kebanyakan penapis biasa adalah melebihi dari 0.5 mikron sedangkan logam-logam berat adalah lebih halus daripadanya termasuklah virus yang boleh menjangkau kehalusan sehingga 0.001mikron.

Ramai orang memilih penapis berdasarkan berapa banyaknya penapis. Tahukah anda bahawa cara ini sebenar salah! Sepatutnya kita perlu mengetahui kehalusan penapis. Seperti kita 'mengayak' tepung gandum, untuk membuat kueh kita perlu menapisnya lebih halus bukan? Jika kita memilih penapis berdasarkan bilangan, pernahkah anda melihat orang menapis melapis-lapiskan pengayak tadi? Tidakkan? Tetapi sebaliknya mereka menggunakan penapis yang lebih halus. Begitulah juga dengan air.

Ramai orang berkata jikalau kita meminum air yang tiada mineral kita akan reput tulang. Benarkah kenyataan ini. Sebenarnya tidak, tahukah anda bahawa kerajaan Singapura menggunakan 'New Water' yang tidak mengandungi mineral dalam kandungannya? Pernahkah anda diberitahu oleh doktor "Anda kekurangan mineral, dan anda kena minum air dengan lebih banyak lagi" . Saya rasanya selalu doktor akan berkata begini "Kena banyak makan buah-buahan, sayur-sayuran dan saya akan memberi vitamin kepada anda?". Ya, sebenarnya mineral yang paling banyak boleh didapati daripada buah-buahan dan makanan yang kita ambil.

Tahukah anda bahawa anda perlu meminum berpuluh gelas air berbanding anda meminum hanya segelas susu segar untuk mendapatkan kalsium? Kalau saya lebih baik saya pilih susu daripada meminum bergelas-gelas air. Betultak? Jadi kenyataan yang mengatakan mineral banyak di dalam air adalah salah, sebenarnya kandungan air paip tersebut lebih banyak klorin dan karat (bahan oksida seperti asbestos/ logam pemateri paip).

Oleh itu, keputusan membuang semua mineral daripada air adalah tepat kerana bacaan TDS sepatutnya 0.00 sahaja, sedang WHO menetapkan bacaan minima 0.++ adalah sudah selamat untuk kita minum. Tahukah anda bahawa selamat tidak semesti sihat! Jadi, pilihlah penapis Biopure Ken yang semestinya selamat kerana belum ada mesin lagi di dunia ini yang boleh memilih mineral yang baik untuk badan kita.

 keadaan pre-filter setelah 3-4 bulan digunakan

perbezaan pre-filter yang sudah tercemar dengan yang baru, nanti lepas 3-4 bulan menggunakan, boleh tukar pre-filter ni, harga RM10 jer untuk 1 pre-filter


Malahan, telah terbukti juga masalah pencemaran air ni boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang untuk berfungsi dengan baik...tengok artikel kat bawah :



Jadi, beralihlah kepada satu sistem penulenan air yang telah diiktiraf oleh Pakar Air Dunia dan disahkan oleh WQA, mendapat banyak anugerah oleh badan bertauliah...iaitu Bio Ken Series, satu2 nye jenama dipercayai..melaburlah untuk anda dan seisi keluarga kerana ianya adalah satu keperluan yang mesti...


No comments:

Post a Comment