Header NuffNang

Friday 1 June 2012

Kecoh Tiket Train


Hari ini aku dah gi keje lewat sikit..masuk opis 8.30 pagi..ok buka laptop macam biasa. First, pagi ini aku kena kuarkan report Kak Intan mintak petang semalam..so buat la aku..Kak Zu kecoh pasal nak booking tiket train ETS (yang laju tu) nak ke Lumut tempat husband dia la..so habis segala orang la kat opis dia libatkan...hahaha..
duk cakap-cakap nak booking tiket, sorang buka laman web ktm (online e-ticket)..sekarang kan dah zaman IT..semua di hujung jari..cewahhh
Kak Zu ajak aku teman dia gi beli tiket dia, sebab aku yang tahu jalan..(kata Kak Lia)..padahal aku dah ingat-ingat lupa la jalan nak gi ke stesen ktm tu..masuk ke dalam & susah jugak la nak cari..dulu aku pernah hantar adik aku sekali je naik ktm..time dia belajar kat kolej seremban...
Tiba-tiba turun hujan la pulak..macam ne nak gi kat kete Kak Zu..nak tak nak call nizam untuk hantar kitorang gi kat kete Kak Zu..aduii kete pulak dah kena block..nizam adjust pun tak boleh..dah suntuk sangat ngan kete sebelah..dalam hujan lebat tu kecoh la sebabak..ke depan ke belakang..lastly Nizam kuar dari kete..mengalah..
Orang yang block kete pun datang la lenggang lenggok nak alih kete dia..tq kak..kitorang pegi la menuju ke Kajang..(merujuk perbualan Kak Zu, seat ade lagi 42 je lagi..Kak Zu takut habis tiket)..hahaha..sampai kajang sesat pulak nak cari stesen ktm..signboard dah nampak tapi sampai sudah tak jumpa..pusing balik tinjau-tinjau keadaan sekeliling..(dalam hati aku kalau tak jumpa, memang fail laa)
Tapi akhirnya jumpa jugak setelah kitorang pusing & main ikut sedap hati je atas jalan tu..dengan keadaan hujan lebat yang amat sangat..agak sukar jugak la nak ingat balik jalan yang pernah dilalui dulu...alasan la tu kan..hehehe 

A.K.H.I.R.N.Y.A...Kak Zu dapat tiket pegi Lumut..suka sangat la tu kan...

on the way ke kajang beli tiket kak zu...hujan lebat nyerrr

 berposing bagai saat menunggu kak zu membeli tiketnye..poyoss je kan

No comments:

Post a Comment